“Henjin dawk li jġibu l-paċi għax huma jissejħu wlied Alla” (Mt 5,9).
Taf min huma dawk li jġibu l-paċi li dwarhom jitkellem Ġesù?
Mhumiex dawk il-persuni li nsejħulhom paċifiċi, li jippreferu joqogħdu għall-kwiet, li ma jissaportux kwestjonijiet, li juru li huma nies li jħobbu l-kwiet meta fil-fatt spiss ma jkunux iridu min jiddisturbhom jew idejjaqhom. Dawk li jġibu l-paċi lanqas ma huma dawk il-persuni twajba li jgħidu li jafdaw f’Alla u allura ma jagħmlu ebda reazzjoni meta xi ħadd jipprovokhom jew joffendihom. Dawk li jġibu l-paċi huma dawk li tant iħobbu l-paċi li ma jibżgħux jidħlu fl-inkwiet biex iġibu l-paċi fejn hemm nuqqas ta’ qbil.
“Henjin dawk li jġibu l-paċi għax huma jissejħu wlied Alla” .
Jista’ jġib il-paċi dak il-bniedem li għandu l-paċi ġewwa fih. Biex tkun bniedem li ġġib il-paċi, trid l-ewwelnett tgħix f’għaqda ma’ Alla u tgħix ir-rieda tiegħu f’kull mument. Iġibu l-paċi dawk il-persuni li jagħmlu kull sforz biex jibnu rabtiet bejn il-bnedmin, billi jfittxu li jikkalmaw it-tensjonijiet u dak l-istat ta’ gwerra bierda li jinħoloq fl-ambjent tal-familja, fuq il-post tax-xogħol, fl-iskola, waqt l-isport, bejn in-nazzjonijiet, eċċ.
[…] Ta’ kuljum, it-televiżjoni, il-gazzetti u r-radju jgħidulek li d-dinja hi bħal sptar kbir u li l-ġnus huma bħal nies morda li għandhom bżonn ta’ nies li jġibu l-paċi, li jfejqu r-relazzjonijiet li qed ikun ta’ theddida għall-paċi u jistgħu jġibu l-gwerra, jekk ukoll il-gwerra mhux ġa bdiet.
“Henjin dawk li jġibu l-paċi għax huma jissejħu wlied Alla” .
Il-paċi hi aspett karatteristiku tar-rabtiet insara, u min jemmen ifittex li jibniha ma’ dawk kollha li jiġi f’kuntatt magħhom jew li kultant jiltaqa’ magħhom. Huma rabtiet ta’ mħabba sinċiera fejn la hemm qerq u lanqas ingann, fejn la hemm vjolenza u lanqas mibegħda jew piki jew egoiżmu.
Inkunu tassew qed inġibu rivoluzzjoni jekk naħdmu u nibnu relazzjonijiet bħal dawn fid-dinja; ir-relazzjonijiet li normalment jeżistu fis- soċjetà huma ta’ tip ieħor u ma tantx jinbidlu.
Ġesù kien jaf ma’ xiex kellhom iħabbtu wiċċhom il-bnedmin fl-għajxien tagħhom flimkien u għalhekk talab lid-dixxipli tiegħu biex dejjem ikunu huma li jagħmlu l-ewwel pass, bla ma jistennew jew jippretendu xejn mill-oħrajn: “Imma jien ngħidilkom: ħobbu l-għedewwa tagħkom… Jekk issellmu lil ħutkom biss, xi tkunu tagħmlu żejjed?”
“Henjin dawk li jġibu l-paċi għax huma jissejħu wlied Alla” .
Ġesù ġie biex iġib il-paċi. Il-messaġġ u l-imġiba tiegħu dejjem kellhom dan l-iskop. Iżda din ir-rabta ġdida li wieħed jibni mal-oħrajn spiss twassal biex jinkixfu rabtiet soċjali foloz; turi l-vjolenza li jkun hemm moħbija fir-rabtiet bejn il-bnedmin, u l-bniedem ma jiħux pjaċir meta toħroġ din il-verità. Xi drabi jista’ jkun hemm ir-riskju li wieħed iwieġeb bil-mibegħda u l-vjolenza kontra min ifixkel il-pjan u l-istrutturi li jkunu jeżistu. Ġesù, li ġie biex isib il-paċi, inqatel bil-vjolenza tal-bnedmin. (…)
“Henjin dawk li jġibu l-paċi għax huma jissejħu wlied Alla” .
Kif ser ngħixu din il-Kelma? L-ewwelnett billi nwasslu l-imħabba fid-dinja. (…) Imbagħad irridu nagħtu s-sehem tagħna bi prudenza meta l-paċi tkun mhedda. Ħafna drabi jkun biżżejjed nisimgħu sewwa u b’imħabba kbira lil dawk li jkollhom xi jgħidu bejniethom u s-soluzzjoni għall-paċi tinstab. Imbagħad tajjeb napprezzaw is-sens ta’ umoriżmu li jista’ jgħin ħafna biex jonqsu t-tensjonijiet bejn il-persuni. Kitba Lhudija tgħid: “Is-saltna tal-ġejjieni hi ta’ dawk li jħobbu jiċċajtaw għax huma jġibu l-paċi lil dawk li jkollhom xi jgħidu bejniethom”. Importanti wkoll li ma noqogħdux bi kwietna qabel ma naraw li r-rabtiet li jkunu nkisru, ħafna drabi minħabba xi ħmerija, jerġgħu jinbnew.
Tista’ tagħti s-sehem tiegħek għall-paċi, forsi anki f’xi għaqda jew assoċjazzjoni li tinsab fiha billi taħdem biex jitwaqqfu xi inizjattivi partikulari ħalli jikber l-għarfien tal-ħtieġa għall-paċi .
[…] Importanti li ma nibqgħux b’idejna fuq żaqqna u ngħixu l-ftit jiem ta’ ħajjitna fuq din l-art bla ma nagħmlu xejn għall-proxxmu tagħna u bla ma nħejju ruħna sew għall-ħajja li hemm tistenniena.
Chiara Lubich
Radju Vatikana, 2 ta’ Frar 1981
Be the first to comment